Timeplan hjälpcenter

Vad behöver du hjälp med?

Kalibrering av terminaler

Följ

Den här manualen ger instruktioner om hur du kan kalibrera knapparna på en fysisk instämplingstertminal av den äldre modellen. 

Om siffrorna inte stämmer, exempelvis du trycker en etta med terminalen registrerar en fyra, kan terminalen behöva kalibreras. Du kan göra det på plats genom att använda ett program som heter PunchMaintenance. Du kan ladda ner det gratis från vår server. För inloggning till servern ber vi dig kontakta oss på supporten (031-730 40 30 eller support@timeplan.se).

För att komma åt att arbeta med terminalen måste du sitta på en dator i samma nätverk som terminalen. 

Öppna PunchMaintenance och tryck på knappen Discover. I rullardinsmenyn kommer du nu att se era terminaler listade. Alla terminaler har ett unikt IP-nummer och för att se vilken terminal det är du vill kalibrera kan du se dess IP-nummer genom att trycka på Timeplan-loggan på själva terminalen. 

När du är uppkopplad mot terminalen blir fälten nedanför aktiva och du kan trycka på Calibrate.

 

Nu kommer ett kalibrerings-test starta på terminalen så om du inte har möjlighet att ha terminalen bredvid dig kan man be en kollega stå vid terminalen och följa instruktionerna. Terminalen kommer be personen trycka på kryss på skärmen för att kalibrera skärmen. 

När kalibrerings-testet är färdigt trycker du på Kill PunchClock och sen Start för att starta om mjukvaran på terminalen. 


Om detta inte har hjälpt behöver du skicka in terminalen till vårt kontor för vidare reparationer. 

När du ska skicka in terminalen för service tänk på att:

  • Packa terminalen noga med stötdämpande material
  • Fyll i dokumentet "Reklamation av terminal" och skicka in tillsammans med terminalen

 

Skicka terminalen till:

Timeplan/Exsens AB
Fürstenbergsgatan 4
416 64 Göteborg

Sverige

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer