Med "beräkningsperioder på schemat" kan du ange medarbetarens aktuella benräkningsperioder som syns på rapporten "veckoschema".
Såhär gör du:
Steg 1: Börja med att lägga upp beräkningsperioder gå till -avtal -beräkningsperioder
-klicka på +Ny
Ange namn på din beräkningsperiod samt from och tom datum för din önskade period och när du är nöjd med dina val sparar du.
Steg 2: Ange beräkningsperiod för aktuell medarbetare
Gå till -Personal -välj aktuell medarbetare -grundschema och perioder. Klicka på +Ny vid beräkningsperioder och ange datumintervall.
Till höger ser du sedan de beräkningsperioder som skapats på medarbetaren.
Steg 3: Ta ut rapporten veckoschema
Rapporten veckoschema finner du under -Rapporter -Planering -välj rapporten veckoschema -välj att visa rapporten per anställd -välj medarbetare, startdatum och antal veckor som du vill visa.
Kommentarer