Support & hjälpcenter

Vad behöver du hjälp med?

Egen sortering av medarbetare i Månadsöversikten

Följ

I Månadsöversikten i Timeplan är samtliga medarbetare sorterade efter det kostnadsställe som de primärt ligger på i sitt anställningsavtal. Önskar du ordna dina medarbetare på annat sätt kan du göra en så kallad Egen sortering.

För att sortera medarbetarna i den ordning du önskar måste du först välja vilka kostnadsställen du vill sortera på genom att markera de du önskar i rutan vid Kostnadsställen. Klicka sedan på knappen Visa.

mceclip0.png

 

Klicka på den blå listen längst upp så att rullgardinen fälls ned.

mceclip1.png

 

Klicka på Inställningar.

mceclip2.png

 

I rutan som kommer upp klickar du på knappen Egen sortering. Nu kan du, genom att högerklicka  på ett namn, dra upp eller ner (”drag and drop”) dvs. flytta medarbetarna i den ordning du önskar. När du är nöjd med din sortering klickar du på Ok.

mceclip3.png

 

I rutan som sedan kommer upp klickar du på Ok längst ned.

Därefter går du tillbaka till rullgardinen längst upp. Vid Sortering väljer du Egen sortering i rullgardinsmenyn innan du åter klickar på Visa.

mceclip4.png

 

Den inställning som du just gjort är kopplad till din användare i Timeplan. Därför ser inte inställningen likadan för en annan administratör.  

mceclip5.png

 

Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer