Beräkningsperioder på schemat

Med beräkningsperioder på schemat kan du ange medarbetarens aktuella beräkningsperioder som syns på rapporten veckoschema

Beräkningsperioder är tänkt att hjälpa dig som schemaläggare så att du på ett enkelt sätt kan se information om veckovila och dygnsvila med respektive startdag/starttid samt beräkningsperiodens datumintervall visas. Om det inte finns någon beräkningsperiod så ser rapporten veckoschema ut som tidigare. 

Såhär gör du: 

  • Steg 1: Börja med att lägga upp beräkningsperioder gå till -avtal -beräkningsperioder -klicka på +Ny

Ange namn på din beräkningsperiod samt from och tom datum för din önskade period och när du är nöjd med dina val sparar du. 

  • Steg 2: Ange beräkningsperiod för aktuell medarbetare

Gå till -Personal -välj aktuell medarbetare -grundschema och perioder. Klicka på +Ny vid beräkningsperioder och ange datumintervall. 

Till höger ser du sedan de beräkningsperioder som skapats på medarbetaren. 

  • Steg 3: Ta ut rapporten veckoschema 

Rapporten veckoschema finner du under -Rapporter -Planering -välj rapporten veckoschema -välj att visa rapporten per anställd -välj medarbetare, startdatum och antal veckor som du vill visa.