Egen sortering av medarbetare i Månadsöversikten

I Månadsöversikten i Timeplan är samtliga medarbetare sorterade efter det kostnadsställe som de primärt ligger på i sitt anställningsavtal. Önskar du ordna dina medarbetare på annat sätt kan du göra en så kallad Egen sortering.

För att sortera medarbetarna i den ordning du önskar måste du först välja vilka kostnadsställen du vill sortera på genom att markera de du önskar i rutan vid Kostnadsställen. Klicka sedan på knappen Visa.


Klicka på den blå listen längst upp så att rullgardinen fälls ned.


Klicka på
Inställningar.


I rutan som kommer upp klickar du på knappen
Egen sortering. Nu kan du, genom att högerklicka  på ett namn, dra upp eller ner (”drag and drop”) dvs. flytta medarbetarna i den ordning du önskar. När du är nöjd med din sortering klickar du på Ok.


I rutan som sedan kommer upp klickar du på
Ok längst ned.

Därefter går du tillbaka till rullgardinen längst upp. Vid Sortering väljer du Egen sortering i rullgardinsmenyn innan du åter klickar på Visa.


Den inställning som du just gjort är kopplad till din användare i Timeplan. Därför ser inte inställningen likadan för en annan administratör.