Vid uppstart av Timeplan hos en kund med fler än 20 anställda kan en import av personal- och anställningsuppgifter ske. Efter importen behöver vissa fält uppdateras manuellt med data som inte har lästs in. Nedan kan du läsa om vilken data som avses
Före import
För att import av personal ska kunna göras måste era arbetsuppgifter finnas upplagt i Timeplan och "externt nummer" i Timeplan ska vara samma som i personimportsfilen. Önskar ni exportera arbetsuppgiften över till lön till ett kostnadsställe lägger ni aktuellt id på raden "Externt nummer"
Efter import
Personal – Personuppgifter
- Kontrollera -Uppgifterna på Personuppgifter och spara om sidan din medarbetare
Personal – Kompletterande uppgifter
- Lägg in vilken terminal medarbetaren ska stämpla på under Giltiga stämpelterminaler.
Närstående/Barn – Kompletterande uppgifter (enbart för kunder med koppling till Hogia lön plus)
- Lägg in anhörig
- Lägg också in barn. Anhöriga kan redigeras av medarbetaren i personalappen men barn måste läggas in manuellt.
Personal – Anställningsavtal
- Lägg in rätt kollektivavtal
- Befattning
- Anställningsform
- Lägg till arbetsuppgifter som medarbetaren ska kunna arbeta på
- Lön (frivillig uppgift)