Versionen innehåller en ny funktion för "Kom igång guider" samt några generella förbättringar och buggfixar.
Versionen innehåller en ny funktion där vi på startsidan i form av en widget/inforuta nu kommer lansera "Kom-igång-guider".
Ny funktion & uppgraderingar
- Vi har nu utvecklat en ny funktion där vi lanserar en "kom-igång-guide" i from av en widget/inforuta på startsidan. För TimeplanGo kunder kommer den att automatiskt dyka upp efter en genomförd onboarding-process. Om man då ej kollar på alla videosarna kan man gå tillbaka till startsidan för att kolla på dem vid ett senare tillfälle via kom-igång-widgeten.
- För de kunder som arbetar med tillfälliga avtal finns det nu ett nytt stöd för att sortera bort de tillfälliga avtalen från ordinarie avtalen. Tidigare visades alla avtalen i drop-down menyn för Kollektivavtal, numera visas endast de avtalen som är angivna som "Ordinarie avtal".
- För Hogia lön plus har vi nu infört en inställning som ej längre kräver personnummer -From nu kan man fylla i födelsedatum och låta fältet för personnummer vara blankt. Detta stöd syftar till att kunna hantera personer som ännu ej har fått ett samordnings- eller personnummer i Timeplan.
Timeplan kommer då att skicka över födelsedatum som personnummer och i Hogia Lön Plus skaps ett löpnummer för de sista siffrorna. - Vi har gjort skapandet av TimeplanGo miljöer mer stabilt. Vilket ska resultera i färre tekniska problem.
- Vi har släppt en ny version av mobilappen i syfte att stödja nyare android telefoner.
Buggfixar
- Negativt saldo visades som ett positivt i mobilappen. Detta är nu åtgärdat.
- Engelska anställningsavtal visades delvis på svenska -Detta är nu åtgärdat.
- Om man använde sig av avvikelserapportering vid många arbetspass i perioden blev rutan stor och det gick ej att scrolla, vilket resulterade i att man ej kunde signera sin period. Detta är nu åtgärdat.
- Vi har gjort en begränsning av knapparna vid avvikelserapportering för att förhindra spam. Detta innebär att det ej längre går att klicka flera gånger på en knapp.
- Det gick ej att ta bort ett arbetspass om det fanns minst 2 obemannade pass av samma typ. Detta är nu åtgärdat.