Anpassa notisinställningar (e-post) & förklaring av notiser

Du som administratör kan ta emot notiser när viktiga händelser sker, i den här artikeln kan du lära dig hur du anpassar inställningarna samt förklaring av notiserna.

Beroende på hur många medarbetare du har samt dina arbetsuppgifter kan du vilja anpassa vilka notiser du får. Det blir snabbt många notiser och risken blir då att man enkelt missar de viktigaste händelserna.

Såhär gör du för att anpassa vilka notiser du vill ta emot.

1. Logga in på ditt konto

2. Klicka på pilen längst ner i vänstra hörnet bredvid ert företagnamn

Skärmavbild 2024-08-15 kl. 11.23.46

3. Klicka på Notiser (ser du inte alternativet så har ni inte en version med funktionen eller så är funktionen avstängd för hela företaget)

Skärmavbild 2024-08-15 kl. 11.23.53

4. Välj vilka notiser du vill få

Skärmavbild 2024-08-15 kl. 11.24.05

Bilderna är tagna från vår testdatabas och innehåller fejk-personer.

Förklaring av notiser: 

  • Ledighetsansökan (medarbetare skickar in ledighetsansökan)
  • Meddelanden (meddelande från medarbetare, via appen)
  • Rapportera frånvaro idag (medarbetare har rapporterat frånvaro via appen, t.ex. sjuk/vab, etc - läs mer om funktionen här)
  • Ångra rapporterad frånvaro idag (som ovan, men medarbetaren har ångrat den inrapporterade frånvaron)
  • Byte av arbetspass (medarbetare har ansökt om att byta arbetspass med en kollega)
  • Arbetspassförfrågan (Ja / Nej som svar på utskickad arbetspassförfrågan från administratör)