Versionshistorik 2023-10-30
Förberedelser för automatiska löneperioder, förbättringar för avvikelserapportering, optimeringar av veckoöversikten samt programrättningar
Förberedelser inför kommande version:
- Arbete inför att släppa automatiska löneperioder där Timeplan automatiskt håller koll på löneperioder och skapar upp nya (mer information kommer i nästa version)
- Arbete inför förbättringar av avvikelserapportering via mobil/webb-app där medarbetaren kommer kunna rapportera in arbetad tid på dagar utan schemalagda arbetspass (mer information kommer i kommande versioner)
Generella förbättringar
- Proaktiv hantering av SSL-certifikat, minneshantering och andra viktiga inställningar som gör det möjligt för support och utveckling att åtgärda problem innan de uppstår
- Varning om personer saknar obligatorisk fält, visas i åtgärdslistan och kontrollrapporten (som visas vid export av lönefil)
- Optimeringar i veckoöversikten som leder till förbättrad prestanda och snabbare hantering.
Programrättningar (åtgärdat)
- Språkfel på vissa danska sidor som gjorde att motsvarande engelska översättning visades istället
- Vid inloggning på olika bolag blev det fel när man var inne på grundschema och perioder (gick inte att spara)
- Pushnotiser för android-telefoner fungerade inte korrekt
- Fel avrundningsregel i avvikelserapportering gjorde att dagen inte kunde beräknas
- Listan med tillgängliga arbetspass uppdaterades inte korrekt för användare som snabbt ändrar mellan personer i grundschema avancerad.
- Låst period var inte låst för avvikelserapportering vid udda beteende.