Versionshistorik 2023-10-30

Förberedelser för automatiska löneperioder, förbättringar för avvikelserapportering, optimeringar av veckoöversikten samt programrättningar

Förberedelser inför kommande version:

  • Arbete inför att släppa automatiska löneperioder där Timeplan automatiskt håller koll på löneperioder och skapar upp nya (mer information kommer i nästa version)
  • Arbete inför förbättringar av avvikelserapportering via mobil/webb-app där medarbetaren kommer kunna rapportera in arbetad tid på dagar utan schemalagda arbetspass (mer information kommer i kommande versioner)

Generella förbättringar

  • Proaktiv hantering av SSL-certifikat, minneshantering och andra viktiga inställningar som gör det möjligt för support och utveckling att åtgärda problem innan de uppstår
  •  Varning om personer saknar obligatorisk fält, visas i åtgärdslistan och kontrollrapporten (som visas vid export av lönefil)
  • Optimeringar i veckoöversikten som leder till förbättrad prestanda och snabbare hantering.

Programrättningar (åtgärdat)

  • Språkfel på vissa danska sidor som gjorde att motsvarande engelska översättning visades istället
  • Vid inloggning på olika bolag blev det fel när man var inne på grundschema och perioder (gick inte att spara)
  • Pushnotiser för android-telefoner fungerade inte korrekt
  • Fel avrundningsregel i avvikelserapportering gjorde att dagen inte kunde beräknas
  • Listan med tillgängliga arbetspass uppdaterades inte korrekt för användare som snabbt ändrar mellan personer i grundschema avancerad.
  • Låst period var inte låst för avvikelserapportering vid udda beteende.